.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزیده سرمقاله روزنامه های امروز


كيهان
«تيغ صعده برحلقوم وهابيت» عنوان يادداشت روز امروز روزنامه كيهان به قلم سعداله زارعي است كه در آن مي‌خوانيد:
تحولات يمن به سمت منطقه‌اي شدن پيش رفت و بعيد نيست كه به زودي داراي ابعادي بين‌المللي گردد. منطقه اي و بين‌المللي كردن تحولات مربوط به جهان اسلام شيوه شناخته شده اي است كه غرب و دنباله هاي منطقه‌اي آن دنبال مي‌كنند و هدف آنان اين است كه نقش مردم و نيروهاي داخلي را در كشورها كاهش دهند و تحولات را آنطور كه مي خواهند مديريت و هدايت نمايند.
در 10روز گذشته، عربستان سعودي به اين بهانه كه مبارزان صعده به پايگاه «جبل‌الدخان» متعلق به عربستان حمله كرده اند با استفاده از انواع هواپيماها و بالگردها و نيز با اعزام حدود 13هزار نيروي زرهي و پياده- كه عمدتا از تيپ ويژه4 ارتش اين كشور بود- وارد درگيري عملي با مردم ساكن در استان صعده گرديد.


جمهوري اسلامي
«درباره آخرين سخن البرادعي» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد:
بسم الله الرحمن الرحيم
نمايندگان كشورهاي موسوم به گروه 1 +5 كه اخيرا به طور آشكار تحت مديريت آمريكا سرپرستي و هدايت مي شوند در نشست خود در بروكسل ضمن بررسي پاسخ هاي غيررسمي هسته اي كشورمان به پيشنهاد غرب با تهديد ضمني ايران نسبت به غيرقابل قبول خواندن عدم پاسخگويي از تهران خواستند هرچه سريعتر درباره انتقال فوري اورانيوم غني سازي شده به خارج و معاوضه آن با اورانيوم تغليظ يافته 20 درصدي جهت مصرف در رآكتور تحقيقاتي اميرآباد پاسخ مثبت بدهد.


رسالت
«جاي خالي همگرايي در جهان اسلام» عنوان سرمقاله امروز روزنامه رسالت به قلم محمد کاظم انبارلويي است كه در آن مي‌خوانيد:
رهبران 27 کشور عضو اتحاديه اروپا «هرمان فون رامپوي» را به عنوان رئيس جمهور اتحاديه اروپا برگزيدند. وي قرار است طي 2.5 سال آينده جلسات شوراي اروپا را مديريت کند.
سران اتحاديه اروپا همچنين تصميم گرفتند رياست عالي امور خارجي و سياست امنيتي اروپا را به خانم بارونس کاترين اشتون واگذار کنند.
رئيس جمهور اروپا به طبقه راست ميانه تعلق دارد و يک دموکرات مسيحي است و رئيس سياست خارجي اروپا يک چپگراي ميانه است، بدين ترتيب نوعي توازن در اين انتخاب رخ داده است.

دنياي اقتصاد
«گاز خزر، تركمنستان و حسرت ما» عنوان سرمقاله امروز روزنامه دنياي اقتصاد به قلم محمدصادق جنان‌صفت است كه در آن مي‌خوانيد:
يكي از اندوهبارترين رويدادهايي كه براي شهروندان يك سرزمين مي‌تواند رخ دهد ، اين است كه ببيند همسايه‌ها به دلايل گوناگون، امكانات مشابه را تبديل به ثروت و درآمد كرده و آنها فقط نظاره‌گرند و كاري در شأن توانايي‌هاي‌شان انجام نمي‌دهند.
اين رويداد اندوهبار متأسفانه براي شهروندان ايران‌زمين رخ داده است. در جنوب ايران، كشور كوچك قطر با استفاده از فضاي جهاني با شتاب حيرت‌انگيز در حال توسعه ميدان‌ گازي مشترك با پارس‌جنوبي بوده و هست.
در شمال نيز اكنون كشور تركمنستان چنين اقدامي را در دست اجرا دارد و با فراخوان شركت‌هاي بزرگ نفت و گاز جهان، بخش تركمني درياي خزر را بيش از پيش فعال كرده است.

گسترش صنعت
«اوباما و تهديدي پر هزينه براي جهان» عنوان سرمقاله امروز روزنامه گسترش صنعت است كه در آن مي‌خوانيد:

اين گفته از «باراك اوباما» رئيس‌جمهوري آمريكا در سفر به سنگاپور كه اظهار کرده است «آمريكا قدرت بازدارندگي هسته‌اي خود را در تامين صلح آسيا به‌كار مي‌گيرد»، به صراحت و آشكارا تهديدي براي صلح و امنيت جهاني است.
گرچه اوباما مخاطب صحبت خود را روشن نساخت، اما روشن بود كه او انگشت تهديد خود را متوجه چين و كره شمالي كرده است، حال آنكه برآورد استراتژي‌ها حاكي از آن است كه اسرائيل و زرادخانه مخفي هسته‌ايش اولين و اصلي‌ترين تهديد هسته‌اي نه فقط براي آسيا كه براي تمامي جهان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.